Godförmiddag läsare!

Egentligen är det lite konstigt. Tidigare i våras var jsg hos Synsam i Hemse och testade synen. Det kom ett erbjudande på posten. Kan väl vara bra tänkte jag, att testa. Den har säkert blivit sämre sen sist. Döm om min förvåning, synen har blivit bättre. Optikern blev lika förvånad som jag. Detta händer egentligen inte sa hon. Så till mig fick dom inte sälja några nya glas. Dock justerade hon dom och fixade till dom lite. Helt gratis. Det var ju snällt. Mina blodvärden har ju heller aldrig varit så bra som dom är nu. Eller just nu, kanske jag skall säga.
Då kommer allt det andra, med alla prover och tester. Jag har ju skrivit om det förut. Men det kommer mera.
Jag har fått svar på en del tester och prover. Det finns en "diskret" förändring i hjärnan. Vad det innebär vet jag inte. Remiss har ju gått iväg till Neurologen. Jag har fått kallelse och skall dit 14:e Juli. Hoppas man då får vta vad denna förändring innebär. Tankspridd och glömsk är jag ju förut. Kan det bli sämre med detta? Kan det kanske bli.
Men före detta skall jag på sömnregistrering på Fyslabb 8:e Juni. Min sömn är ju inte vad den borde vara. Egentligen rätt obefintlig. Detta påverkar ju det mentala sinnet i hög grad.
Totalt är det då åtta undersökningar sedan April.
Jag mår väl ganska bra men är rätt slutkörd både fysiskt och psykiskt. Är inte så social heller just nu. Det som håller ångan uppe är ju min samling. Den ger så himla mycket, socialt, psykiskt och fysiskt.
I torsdags var jag vid Endrells i Hemse för att hämta deras förstsålda färg-tv. Himla trevligt. Det blev ju lite mer förstås. Tre stycken TV-ar, en radio och en gammal Monark värmefläkt. Fantastiskt kul. Detta bidrag, som jag fick gratis, är jag mycket stolt över.
I lördagskväll ringde en trevlig man (80 år sa han att han var) från Slite. Han hade hittat en gammal tidning från 2007. Där hade jag en annons om att jag önskade köpa gamla radioapparater. Det är rätt otroligt egentligen, men så var det. Detta är alltså enda gången jag annonserat.
Nåväl, han hade en gammal radio och en gammal radiogrammfon som han inte ville slänga på tippen. Han, som dom flesta andra jag fått av, ville ge dom till någon som tar var på dom. Och det gör jag.
Skall ringa till honom nu och eventuellt åka dit på torsdag.
 Direkt efter ringde en trevlig tjej från Burs(dom har en son i min son Emils klass) som hade ett frysskåp som jag skulle "få". Vi hade pratat om detta tidigare i våras. Vi skulle byta mot en, av mig, hembakt limpa. Mycket trevligt.
 Detta hämtade jag i söndags förmiddags. På eftermiddagen var det kalas på Björklunda för min mor Iris. Hon fyllde nittio år i fredags. Detta var också mycket trevlig och väldigt god mat.
 Detta får räcka för idag. Skall snart ut med vår hund Loke.
Ha en skön dag, sköt om er.
Med reservation för felstavning, Peja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0