Mongoliet igen

Glömde skriva att jag igår såg fortsättningen på tvprogrammet från Mongoliet. Jag och mitt resesällskap Janice var på "safari" i Gobiöknen, västerut från huvydstaden Ulaanbaatar. Programmet var från östra sidan. Där var det ganska frodig natur, men vägarna var lika dåliga. Framöver kommer jag att lägga in foto, kanske även film (om detgår), på bloggen. Filmerna från resan är väldigt guppiga kan jag säga. Helt omöjligt att sitta still. Vägarna (nästan obefintliga) var ytterst sällan asfalterade och man flög mellan golv och tak. Det värsta var när vi mötte långtradare, och då menar jag lååångtradare, och kolonner. Då såg man inget för all damm. För övrigt ett väldigt trevligt och fascinerande land med trevliga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0