Godmorgon läsare!

Igår var Maria och jag i Bäl på norra Gotland och hämtade radioapparater. Mycket trevligt folk. Dom skulle sälja sommarstugan och var tvugna att tömma densamma. Det blev en radiogrammfon av märket EIA, en radio av märket Tjerneld samt en gungstol !!!. Dom hade mera grejor. En vevgrammofon av "resemodell". Väldigt smidig inbyggd i en lite kappsäck. Mannen i fråga satte på en stenkaka och vi lyssnade och njöt. Vevgrammofonen ville han dock behålla. Dom plockade också fram en kartong med gamla kameror. Den var jag egentligen också intresserad av. Men jag kunde inte bjuda ett pris på den så dom skulle annonsera ut dessa.
Jag har kanske skrivit det förut, men gör det igen. Det är så himla trevligt att komma ikring och träffa alla trevliga människor
Ibland tar jag och Maria (när hon är med) det som en utflykt och har med oss kaffekorg. Ibland blir vi bjudna på kaffe. På hemvägen igår besökte vi några kyrkor. Vi har som mål att besöka alla Gotlands kyrkor. Tror att vi har 15-20 stycken kvar.
När vi på hemväg kom till Hemse så råkade vi hamna bakom "Ragnar Vanheden" (Ulf Brunnberg) i Jönssonligan. Han hade en fräsig bil skall jag säga. Stor, bred, låg och sportig. Som ni förstår så hann vi inte ligga bakom så länge att jag kunde se vad det var för sort. Kan ha varit en ny Mustang. Den var lite för stor för att vara Corvette och väldigt bred. Men jag är inte så bra på jänkare. Kan naturligtvis ha varit en Koenigsegg också. Svårt att säga eftersom jag inte hann se framsidan och för lite av baken. Nu körde han rätt lugnt i och för sig, men jag hade kärra efter med grejor på så jag ville inte gasa för mycket. 
Vi åkte vid ca. 09:30 och kom hem ca. 15:00. Då skulle grejorna lastas av (Erik hjälpte mig när han kom hem). Emil skulle till fotbollsträning, vi skulle äta/laga mat, åka och handla, till Mor Iris och koppla in hennes stereo som hon fick i 90årsdagspresent. Hon blev väldigt nöjd med den.
Idag skall vi gratta Erik som fyller 19 år. Det gör vi när han kommer hem från gymnasiet.
Nu skall jag registrera grejor för samlingen, nästan ett heltidsjobb. Men först skall jag gå ut med Loke. Trodde nästan det skulle bli regn men nu skiner solen igen.
Ha en bra dag, sköt om er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0