Godförmiddag!

Nu är det en vecka sedan jag skrev. Förra veckan bestod mest av besök på lassis och alla undersökningar. Det blir man ganska trött i ansiktet av. Måndagen förra veckan blev jag ju påhängd en bandspelare. Den var jag och tog bort på tisdagen. Då genomgick jag även en EEG-undersökning. Det monterades då ca. 200 kablar på huvudet (kanske en överdrift men många var det). Dessa var kopplade till en dator. I vågrätt läge skulle jag inta viloläge först i ca. 20 minuter, utan att somna. Sedan ömsom blunda och omsöm se på en flashlampa som blinkade i olika långa perioder. Detta pågick också i ca. 20 minuter. Det gick väl ganska bra. Sen skulle jag vrålandas i tre minuter, fortfarande med utseende som en robot med alla kablar på huvudet. Det var jobbigt kan ni tro. Jag blev varnad om att armarna kan komma att domna bort,"men det är inget farligt" sa sköterskan. Farligt var det säkert inte men dom domnade sannerligen bort. Kändes obehagligt. Under hela undersökningen filmades jag. Denna dramatiska filmatisering skall sedan kollas av läkare på Karolinskan. På onsdagen undersöktes öron-näsa-hals. Det fördes då in en filkamera i båda näsborrarna. Detta kunde jag samtidigt se på en färgmonitor. Ganska intressant för mig, men med all säkerhet inte för andra. Jag, som ibland har svårt att inte prata, kunde se på monitorn när jag pratade. Ganska häftigt. Dessvärre gjorde det så ont så att tårarna rann (tyck gärna synd om mig). Fast det var bara på ena sidan det gjorde ont. Svar på alla dessa undersökningar kommer väl så småning om. Så nu kanske det är lugnt med sjukbloggar på ett tag. Det är ganska skönt att kunna blogga om det. När någon frågar så hänvisar jag bara till bloggen. Eller som dom säger i tv: "Läs vidare på vår hemsida". Ha skön dag, det skall jag ha. Skall ut till Grötlingbo för att kolla till "Radiolädu". Inom detta område händer saker nästan hela tiden, jag återkommer om detta. Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0