Goddag!

Tyckte det blev så tjatigt att skriva godmorgon så jag ändrade rubriktemat lite. Hoppas det inte gör något. Förkylningen gör sig fortfarande gällande så det blir inte så mycket gjort. Bara det vanliga, såsom inre tjänst och social närvaro. Och att se "Hem till gården" (Emmerdale farm) ingår naturligtvis i inre tjänst varje dag. I fredags satte jag och Erik upp studsmattan åt Emil. Erkännas måste att även jag tycker det är skönt med studsmatta. Dock studsar jag inte så mycket. Bara när jag tar mig upp i densamma. Men den är skön att ligga och sola i. I fredags var ganska stilla så och solen värmde så skönt.Maria och jag han även med en sväng till kyrkogården. Vi planterade lite Penséer och Påskliljor. I går körde Erik och jag ett lass till tippen. Vi städade ur garaget, dock slängdes det väl inte så mycket som om Maria skulle varit med kanske. Jag har en förmåga att hitta så mycket "braatthagrejor". Idag blir det väl att pyssla lite i trädgården i det vackra vädret. Erik och jag skall försöka hinna med att tvätta bilen. Emil skall väl vara med någon kompis eller sälja Majblommor. Han började i Fredags och sålde för nästan 1000:- första dagen. Han har sålt slut på första påsen och börjat på sin andra. Han är duktig på att sälja och får beröm för sitt artiga uppträdande. Det är bra tycker jag. Roligt med artiga barn. Jag har börjat skriva om när min bil gick igenom isen 1978. Kommer inom kort upp på bloggen. Många minns den händelsen fortfarande. Men det händer tydligen nu förtiden också. I onsdags fick jag ett telefonsmatal från en kompis som kört fast på Näsudden. Erik och jag åkte ut dit för att dra loss hennes bil. Som vi förmodade så kunde inte vår 740 dra loss den (hade sugit sig fast i leran). Det blev till att åka till "uddfolki" (dom trevliga folken som bor längst ut på Näsudden). Yngste sonen i huset kom dit med traktor och drog loss bilen. Mycket snällt gjort. Han berättade att han kom ihåg min "uderisenkörning" och att han häromdagen dragit loss en bil som kört igenom. Nog för denna gång. Ha en bra dag, sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0