Bevis på min tankspridhet

En "rolig" grej hände för snart två veckor sedan. Min sambo Maria hade varit på fastlandet och skulle hämtas vid båten i Visby. Jag var där i god tid och stannade på färjeleden för att kolla på båten, som var på väg in. När den började lägga till så körde jag ner och väntade till dom började gå av. Jag gick in och väntade, väntade och väntade. Ingen Maria. Alla hade nu gått av, ingen Maria. Jag tänkte att hon kanske missat båten så jag ringde till hennes mobil. Följande samtal utbrast sig: Peja:"Hej! Var är du"? Maria:"Jag är på båten". Peja:"På båten, men alla har ju gått av". Maria:" Men båten har ju inte lagt till än". Då förstod jag. Jag hade kollat vid fel båt. Oskarshamnbåten kommer in några minuter tidigare och Maria kom ju med Nynäshamnsbåten. Tyckte det var lite konstigt att Nynäsbåten la till vid Oskarshamnläget. Men enligt min, inte helt ovanliga tankspridhet, så reflekterade jag inte så mycket på det. Nåväl, Maria kom till rätta till slut. Värre var det när jag låg i lumpen i Norrköping. Dock inte mitt fel. Jag hade precis landat på Visby flygplats och väntade på skjuts hem till Sudret. Sivert (min bror) var kontaktad. Han och hans kompisar skulle hämta mig. När jag står i ankomsthallen och väntar så ser jag bilen med Sivert polarna åka förbi fönstret och åka hem utan mig. Dom gick inte ens in och kollade. Jag fick lifta in till Visby. Visste inte hur jag skulle komma hem. Det fanns ju inga mobiltelefoner på den tiden. Nåväl, jag gick på bio så länge. Och tänk, där satt det en busslast sudergutar. Dom hade åkt buss in till Visby för att se bio. Av Visbys dåvarande fyra biografer kunde vi hamna på samma ställe. Jag fick åka med dom hem. Vilket flyt man kan ha ibland. Ha en bra dag, sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0